NAJWIĘKSZA ŚWIATOWA LIGA


Czy rzucałeś już siekierami do celu? Nie? A chciałbyś poznać ten zdobywający popularność na całym świecie sport ? Czy masz ochotę na rywalizację w ramach Światowej Ligii ? A może byłeś już w naszym klubie i oczekujesz jeszcze lepszej zabawy ? To bardzo dobrze ! 

Masz szansę na zwycięstwo i udział w rozgrywkach na światowym poziomie !


Szczegółowe przepisy znajdziesz na stronie WATL (kliknij), a poniżej to co jest w tym momencie istotne.

Mecze ligowe rozgrywamy w piątkowe noce. Rozgrywki ligowe nie są związane ze standardową ofertą zabawy w naszym klubie, nie trzeba wynajmować torów i nie ponosisz dodatkowych kosztów. Koszt udziału gwarantuje zawodnikowi udział we wszystkich ligowych piątkowych nocach.

W czasie trwania turnieju w każdą piątkową noc zawodnik ma do rozegrania nie mniej jak 4 mecze, każdy mecz z innym przeciwnikiem.
Jeden mecz składa się 10 punktowanych rzutów w sekwencji: 5 rzutów - zmiana stron z przeciwnikiem +5 rzutów.
Przed każdym meczem zawodnik ma 5 rzutów jako rozgrzewka na osobnym wskazanym torze.
Mecz wygrywa zawodnik z największą ilością punktów po 10 rzutach.
Jeśli po 10 rzutach jest remis zawodnicy wykonują 11 rzut. Wygrywa zawodnik z większą ilością punktów z 11 rzutu.
Jeśli ponownie jest remis wykonują 12 rzut i tak dalej aż do skutku.
Punkty uzyskane w dogrywce nie są doliczane do rankingowej punktacji zawodnika.
Wyniki zawodników zostają wpisane do tabeli wyników.
Po rozgrywkach pozostaje do rozegrania finał w którym biorą udział zawodnicy z najlepszymi wynikami.

Punktacja:

  • Czarne linie zaliczają się do punktowanego pola
  • 6 punktów za bullseye.
  • 4 punkty za 2 krąg.
  • 3 punkty za 3 krąg..
  • 2 punkty za 4 krąg..
  • 1 punkt za 5 krąg.
  • 10 punktów niebieskie pole - kill shot
W niebieskie pole można rzucać jedynie podczas 10 oraz finałowego rzutu w czasie meczu.
W każdym innym przypadku pole ma wartość 1 punktu czyli tyle ile pole w którym się znajduje.

Sędzia odlicza 3,2,1 tak aby rzuty wykonać w tym samym momencie.
Jeśli zawodnik opóźnia swój rzut i wykona go po tym jak siekiera przeciwnika wbije się w cel otrzymuje 0 punktów.





Technika rzucania:


Rzuty należy wykonywać, stojąc przodem do celu, na swoim stanowisku 

  • 1 ręką wyrzucając siekierę znad głowy do przodu
  • 2 rękoma wyrzucając siekierę znad głowy do przodu
 Jedna noga zawodnika musi dotykać czerwonej linii stanowiska.

Nie wolno rzucać w żaden inny sposób.


Siekiera musi wykonać 1 obrót. Jeśli siekiera wykona w przybliżeniu 1 obrót i wbije się inną częścią siekiery niż ostrzem, należy uznać taki rzut i policzyć uzyskane punkty.




Ciekawostki:

W ramach sezonu ligowego który będzie się odbywał w piątkowe noce każdy zawodnik odda łącznie 280 punktowanych rzutów.
Zawodnicy mogą pojawiać się nie później niż 1 godzinę po godzinie rozpoczęcia.

Nieobecności:
Zawodnik może być nieobecny na 2 meczach.
Zawodnik powinien odbyć brakujące mecze w pozostałe piątkowe noce, przed piątkiem finałowym.

Siekiery:
Zawodnik może korzystać z siekier klubowych lub ze  spełniającej parametry własnej  siekiery.
Głowica siekiery może ważyć maksymalnie 1kg
Ostrze maksymalnie 13,50 cm 
Trzonek wykonany z drewna, metalu lub tworzywa o długości nie mniejszej niż 30,50 cm

Bezpieczeństwo.
  • możesz rzucać tylko sprawnymi siekierami z niepopękanymi lub złamanymi trzonkami.
  • pamiętaj aby Twoja siekiera była ostra
  • wszelki instruktaż otrzymasz od obsługi
  • pamiętaj aby założyć obuwie zasłaniające palce

Finały.
Do finału przechodzi 16 najlepszych zawodników.
Minimalna ilość zawodników w finale to 8 - wszelkie nieobecności w finałową piątkową noc prosimy zgłaszać niezwłocznie
nie później niż 24h przed finałami, tak aby powiadomić kolejnego zawodnika o jego udziale w finale.
Karta finałowa